DİSİPLİNLER
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
OYNANIŞ PROGRAMCISI
Bir video oyunu üzerinde çalışan tüm programcılar oyunun sağladığı içeriğe ve deneyime katkıda bulunsa da bir oynanış programcısı oyunun stratejisine, oyunun mekanik ve mantığının uygulanmasına ve oyunun "hissine" daha çok odaklanır. Bu genellikle ayrı bir disiplin değildir çünkü bu programcının yaptığı şey oyundan oyuna farklılık gösterebilir ve çoğunlukla grafik veya ses gibi oyun geliştirmenin daha özel alanlarıyla da ilgilenmeleri gerekir.