Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Arayüz Programcısı
Arayüz programcısı, adından da anlaşılabileceği üzere, oyunlarda yer alan menü, envanter ekranı ve benzeri kullanıcı arayüzlerini programlama konusunda uzmanlaşmıştır. Bazı oyunların özel arayüzleri olsa da bu programcının birden çok projede kullanılabilecek bir kitaplık geliştirme olasılığı daha yüksektir. Çoğu kullanıcı arayüzü iki boyutlu görünür ancak günümüz kullanıcı arayüzleri üç boyut teknolojisini de kullanabilir. Bu nedenle üç boyutla alakalı matematik ve sistemler hakkında biraz bilgi sahibi olmak bu rol için yararlıdır.
Barış Baran ÇİÇEK