Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Veri Girişi Programcısı
Girdi programlama, genellikle bir iş unvanı veya bir video oyunu projesinde tam zamanlı bir pozisyon olmasa da önemli bir görevdir. Bu programcı, klavye, fare veya oyun kolu gibi giriş cihazlarının oyunu nasıl etkilediğini belirten kodu yazar. Bu kod genel olarak üretimin başlarında yazılır ve geliştirme sırasında sürekli olarak ince ayar yapılır. Genellikle bir programcının tüm zamanını bu sistemleri geliştirmeye ayırması gerekmez ama istisnalar mümkündür. Örnek olarak sanal gerçeklik gözlükleri için geliştirilen, gerçek zamanlı hareket kontrollü bir oyun, çok karmaşık ve düşük gecikmeli bir giriş sistemine ihtiyaç duyabilir.
Barış Baran ÇİÇEK