Lethal Company öyle bir hızla öyle bir popülerlik kazandı ki ne olduğunu anlayamayıp şaşkınlığa uğradım. Her yer bir anda Lethal Company oldu. YouTube’da Lethal Company ile alakalı videolar sık sık karşıma çıkmaya başladı. Instagram Lethal Company ile alakalı gönderileri önüme çıkarıp durmaya başladı. Arkadaşlarımın çoğu oyunu oynamaya ve oyunu sen de al beraber oynayalım demeye başladı. Bir süre almamak için direndim çünkü pek de bana hitap eden bir oyun gibi durmuyordu. Bir iki kere oynadıktan sonra bir daha yüzüne bakmam muhtemelen diye düşünüyordum. Sonunda baskılara dayanamayıp arkadaşlarımla oyunu oynadım. Bana hitap etmediği konusundaki düşüncelerimin pek de değiştiğini söyleyemeyeceğim ancak neden bu kadar sevildiği konusunda artık bir fikrim var. Oyunda eksikliğini hissettiğim bazı şeyler de var. Çabuk tekrara binmesi ve kazandığımız zaman aldığımız ödüllerle yapılabilecek şeyleri sınırlı bulmam gibi şeyler. Bu noktada Lethal Company’nin bir erken erişim oyunu olduğunu ve hayla geliştirildiğini belirtmem gerek. Siz bu yazıyı okurken bu bahsettiğim eksiklikler çoktan çözülmüş olabilir.
Oyunda Ne Oluyor?
Siz ve üç arkadaşınız (Maksimum dört kişilik bir ekip olabiliyorsunuz ama modlar ile bu sayının artırıldığını gördüm.) çalıştığınız şirkete satmak için birkaç farklı gezegende yer alan terk edilmiş bölgelerde hurda topluyorsunuz. Amacınız sınırlı bir sürede çalıştığınız şirketin talep ettiği değerde hurda toplamak. Eğer bunu başaramazsanız kovuluyorsunuz (Kovulmaktan kasıt uzay boşluğuna fırlatılıyorsunuz.) ve oyuna baştan başlıyorsunuz. Eğer kotaya ulaşmayı başarırsanız topladığınız hurdaların değerine göre takım olarak harcamak için bir miktar para kazanıyorsunuz. Bu para ile işinizi kolaylaştıracak bazı aletler satın alabiliyorsunuz. Şirket bu sefer daha yüksek bir kota talep ediyor ve döngü devam ediyor. Oyunun asıl parladığı kısım arkadaşlarınızla hurda toplamaya çalıştığınız terk edilmiş bölgelerde. Bu bölgelerin terk edilmiş olmasının bir sebebi var. İçleri sizi öldürmek üzere programlanmış, farklı özelliklere sahip yaratıklar ve tuzaklarla dolu. Bunu ödünüzü olabildiğince kopararak yaptıkları için arkadaşlarınızla oynarken oldukça komik anlar ortaya çıkıyor. Oyun içinde bulunan sesli sohbet özelliğinin bu anlara çok büyük katkısı var. Arkadaşlarınızdan uzaklaştıkça sesleri de git gide daha uzaktan gelmeye başlıyor ya da herhangi bir nedenden dolayı ağızlarını kapatacak bir şey olursa (Örnek olarak bataklığa saplanıp batmak ya da kafanıza yaratık atlaması gibi.) sesleri boğuk boğuk çıkmaya başlıyor. Bu özellikler gerginlik seviyesini yükselttiği gibi bir o kadar da komik anlara sebep oluyor.